وبلاگ

درب ضد سرقت ترموود

درب ضد سرقت ترموود

درب ضد سرقت ترموود

آیا می‌دانید درب ضد سرقت ترموود چیست؟ در این مقاله قصد داریم به توضیح بیشتری در مورد درب ضد سرقت ترموود بپردازیم. اگر قصد خرید درب ضد سرقت ترموود را دارید، این مقاله می‌تواند شما را در شناخت این نوع از درب راهنمایی کند.
ترموود در واقع به نوعی از چوب گفته می‌شود که با حرارت اصلاح می‌شوند و حرارت دیده هستند. این نوع از چوب عمر مفید بسیار بیشتری نسبت به سایر انواع چوب در بازار دارد و بسیار محکم می‌باشد. علت مقاومت چشم‌گیر این نوع از چوب، این است که در فرآیند ساخت ترموود اصلا از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و فقط گرما برای اصلاح آنها بکار می‌رود. از چوب درخت زبان گنجشک و نوع خاصی از کاج برای تولید انواع درب‌های ترموود استفاده می‌شود. این نوع از درب‌ها رنگ ثابتی دارند و در طولانی مدت دچار تغییر شکل نمی‌شوند. بجز حفظ ظاهر درب در زمان طولاتی، ترموود در برابر نفوذ حشرات چوب مثل موریانه‌ها، کرم‌ها و ساس نیز مقاوم است. در مجموع یک درب از جنس چوب ترموود، می‌تواند بسیار مقاوم‌تر و مستحکم‌تر از سایر انواع درب چوبی باشد.
اگر قصد خرید انواع درب ضد‌ سرقت و درب ضدسرقت ترموود را دارید، می‌توانید با ما در ایساتیس در،  به شماره تلفن 09121303655 در تماس باشید. تخصص ما در ایساتیس در، تولید و فروش انواع درب‌های ضدسرقت ایرانی و ترک می‌باشد.  کارشناسان ما شما را برای انتخاب و تهیه درب مناسب یاری می‌نمایند و همچنین می‌تواند درب مورد نظر خود را با طرح و رنگ و ابعاد سفارشی خود، سفارش دهید. ما در کمترین زمان ممکن درب‌های شما را با کیفیت مطلوب و امنیت بالا آماده و در محل مورد نظرتان نصب می‌کنیم.

درب ضد سرقت ترموود

درب ضد سرقت ترموود - شرکت ایساتیس‌در - ۰۹۱۲۱۳۰۳۶۵۵

چوب ترموود چیست؟

چوب از گذشته تا بحال نقش بسیار پررنگی در زندگی بشر داشته‌است و انواع مختلف ابزارها از چوب ساخته می‌شدند. اما چوب یک ماده طبیعی است و در گذر زمان دچار تغییر یا پوسیدگی می‌شود. چون چوب برای انسان بسیار پراستفاده بود، بشر دریافت که اگر چوب را بسوزاند و نیم‌سوز کند، می‌تواند نوع مقاوم‌تر و مستحکم‌تری از چوب داشته‌باشد. چوب نیم‌سوز شده به خوبی در برابر نفوذ رطوبت و فشار مقاومت می‌کند. چوب ترمو یا ترموود که چوب حرارت دیده می‌باشد، در اثر حرارتی که بر آن اعمال می‌شود، دچار تغییر ساختار سلولی می‌شود که همین موضوع باعث:
1- بالا رفتن مقاومت چوب در برابر انواع پوسیدگی یا رشد قارچ می‌شود
2- این نوع از چوب را به یک عایق تبدیل می‌کند
3- جنس بسیار مستحکمی ایجاد می‌کند
4- کمتر ترک می‌خورد.
کشور فنلاند اولین کشور در دنیاست که با تکنولوژی و مهندسی مناسب توانست از روش ترموود برای بالا بردن مقاومت، استحکام و دوام چوب استفاده کند. این اتفاق انقلاب بزرگی در زمینه چوب محسوب می‌شود که توانست منجر به تولید نوع محکم‌تری از چوب شود.
دو نوع ترموود یا چوب حرارت دیده وجود دارد. نوع اول ترموود با چوب نرم یا Soft wood است که با چوب درختان سوزنی برگ مثل انواع خاصی از کاج یا Pine تولید می‌شود و معمولا در نمای ساختمان و دیوارهای عمودی بکار می‌رود. نوع دوم ترموود با چوب سخت یا Hard wood است که از چوب درختان پهن برگ مثل زبان گنجشک یا Ash تولید می‌شود و برای مناطقی که نیاز به مقاومت بالاتری دارند بکار می‌رود.
به طور معمول نحوه تولید ترموود به این صورت است که چوب باید در معرض حرارت بسیار بالای 220 درجه قرار بگیرد. در واقع دما تا نقطه سوختن چوب بالا می‌رود و قبل از اینکه به دمای سوختن چوب برسد، کم می‌شود. این نیم‌سوز کردن ساختار سلولی و شیمیایی چوب را به نحوی تغییر می‌دهد که رنگ چوب به سمت قهوه‌ای تیره تغییر می‌کند، ساختار آن بسیار مستحکم و مقاوم می‌شود و همچنین خاصیت عایق بیشتری پیدا می‌کند. اگر چوب ترموود بدون پوشش سطحی در برابر نور خورشید قرار بگیرد کم کم رنگ آن به خاکستری‌نقره‌ای تغییر می‌کند که بسیار جذاب و منحصر به فرد است.
تولید چوب ترمو بدون هیچ آسیبی به محیط زیست نمی‌زند و از این رو انتخاب بهتری نسبت به چوب‌های اشباع است.

چوب ترمووود چیست؟

درب ضد سرقت ترموود - شرکت ایساتیس‌در - ۰۹۱۲۱۳۰۳۶۵۵

مشخصات درب ضد سرقت ترموود

مشخص است که اصلی‌ترین مشخصه درب جنس ترموود، دوام و مقاومت بالای آن است. در فرآیند نیم‌سوز کردن چوب، میزان رطوبت چوب خیلی کم می‌شود که در نتیجه جذب رطوبت و انتقال حرارت را کاهش می‌دهد و یک تعادل رطوبتی در چوب اتفاق می‌افتد. این موضوع دوام و عمر مفید درب را به شدت بالا می‌برد و احتمال ترک خوردن را پایین می‌آورد. همچنین سایز این نوع از درب‌ها ثابت است و در طول زمان تغییر نمی‌کند. جنس مستحکم درب ترموود آن را برای استفاده به عنوان درب ضد سرقت نیز ایده‌آل می‌کند.
از این رو درب‌های با رویه ترموود برای محیط‌هایی که فضای باز دارند بسیار کاربردی هستند. امروزه درب ورودی ساختمان، درب روف‌گاردن و درب ویلا با جنس ترموود تولید می‌شوند و در کنار مقاومت و دوام بالا، ظاهر شکیل و با شکوهی به فضا می‌دهند.

مشخصات درب‌های ضدسرقت ترموود

درب ضد سرقت ترموود - شرکت ایساتیس‌در - ۰۹۱۲۱۳۰۳۶۵۵

مزایا درب ضد سرقت ترموود

اگر قصد خرید درب چوبی ضد سرقت را داشته‌باشید، چرب ترموود می‌تواند گزینه بهتری نسبت به چوب معمولی باشد. چوب ترموود انبساط و انقباض کمتری نسبت به چوب معمولی دارد و همچنین ابعاد چوب ترموود ثبات بالاتری دارد. تنش درون چوب ترموود نسبت به چوب معمولی کمتر است. چوب حرارت دیده، بر خلاف چوب معمولی، مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی و شرایط جوی و همچنین حشرات و قارچ‌ها دارد. مقدار رطوبت درون چوب حرارت دیده کمتر از چوب معمولی است و از آنجا که چوب ترموود رطوبت کمتری درون خود دارد، نسبت به تغییر شرایط آب و هوا مقاوم‌تر است. همچنین چوب ترموود نسبت به انتقال حرارت مقاومت بیشتری نشان می‌دهد. ممکن است در طرح چوب ترموود سایه‌های جدیدی ایجاد شوند. همچنین اگر رنگ سطح مقطع ترموود تغییر کند، این تغییرات به صورت همگن هستند.
با توجه به خواص درب ترموود، انتخاب این جنس از چوب برای تولید درب‌های ضدسرقت بسیار مناسب است. امروزه یکی از بهترین انواع درب ضدسرقت، درب ضدسرقت ترموود است که کیفیت بسیار بالایی دارد. همچنین استفاده از یراق آلات با کیفیت و مرغوب در کنار مقاومت جنس ترموود می‌تواند یک درب کاملا امن و محکم برای ساختمان شما فراهم کند.
از جمله مزیت‌هایی که درب ضدسرقت ترموود دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- تولید ترموود بدون دخالت هیچ‌گونه متریال شیمیایی و رزین انجام می‌شود و فرآیندی کاملا طبیعی دارد.
2- تهیه درب ترموود از جنگل‌های تجدیدپذیر انجام می‌شود و همچنین این درب‌ها قابلیت بازیافت دارند، با محیط زیست سازگار هستند و سال‌های طولانی عمر مفید دارند. تمام این موارد باعث شده درب ضدسرقت ترموود آسیبی به محیط زیست یا سلامت انسان و سایر موجودات نزند و دوستدار محیط زیست به حساب آید.
3- فرآیند حرارت دادن چوب ترموود باعث می‌شود رطوبت درون چوب به مقدار زیادی کاسته شود که این موضوع مانع از نفوذ قارچ‌ها درون چوب و تجزیه آن می‌شود. در نتیجه درب ضدسرقت ترموود بسیار بادوام‌تر از چوب معمولی است و می‌تواند در شرایط مختلف آب و هوا مقاومت کند.
4- همچنین کاهش رطوبت و آب درون ترموود باعث دفع حشرات مختلف می‌شود که از درب محافظت می‌کند.
5- میزان مقاومت ترموود 30% بیشتر از چوب معمولی است که آن را گزینه مطمئن‌تری برای ساخت درب ضدسرقت می‌نماید.
6- امکان خمش یا چرخش در ترموود 90% کمتر از چوب معمولی است و از این رو پایداری درب ضدسرقت ترموود بسیار بالاتر از درب با چوب معمولی است.

درب ضد سرقت ترموود ایساتیس در 09121303655 4

درب ضد سرقت ترموود - شرکت ایساتیس‌در - ۰۹۱۲۱۳۰۳۶۵۵

تغییر رنگ درب‌های ضد سرقت ترموود

چوب‌های مختلف با میزان تراکم متفاوت برای تولید ترموود استفاده می‌شوند که رنگ‌های متفاوتی با هم دارند. بجز نوع درختی که از چوب آن استفاده می‌شود، میزان حرارت‌دهی نیز می‌تواند روی رنگ چوب درب اثر بگذارد. هر چه مقدار حرارت دادن چوب کمتر باشد، رنگ روشن‌تر و هر چه چوب بیشتر در کوره حرارت بماند، رنگ تیره‌تری خواهدداشت.
بعد از آماده شدن درب ضدسرقت ترموود، اگر بدون لایه‌ای از رنگ یا روغن محافظتی در برابر نور خورشید قرار بگیرد، در اثر نور فرابنفش خورشید، به رنگ خاکستری-نقره‌ای تغییر رنگ می‌دهد. با اینکه رنگ حاصل ظاهری بسیار زیبا و منحصر به فرد دارد، برای جلوگیری از این تغییر می‌توان از رنگ یا روغن محافظ استفاده کرد.

تغییر رنگ درب‌های ضدسرقت ترموود

درب ضد سرقت ترموود - شرکت ایساتیس‌در - ۰۹۱۲۱۳۰۳۶۵۵

کاربرد درب ضد سرقت ترموود

مقاومت درب ضدسرقت ترموود، باعث شده تا گزینه‌ای مناسب برای محیط‌های باز و خارجی باشد چون در تماس با نور خورشید و باد و باران قرار می‌گیرد. درب‌ ضد سرقت معمولی معمولا یک سازه فولادی یکپارچه دارد که برای زیبایی، یک لایه از جنس چوب یا ام‌دی‌اف روی آن کشیده می‌شود. اگر این لایه چوبی از جنس چوب معمولی باشد در برابر اشعه‌های نور خورشید یا باران و برف آسیب می‌بیند. اما درب ضدسرقتی که چوب ترموود در آن بکار می‌رود، بسیار بادوام‌تر و مقاومت‌تر از چوب معمولی است و به راحتی برای درب ضد سرقت در محیط‌های باز استفاده می‌شود. مثلا درب ضد سرقت حیاط یا روف‌گاردن می‌تواند از جنس ترموود باشد و بسته به طراحی ساختمان و حیاط می‌تواند به شکل سفارشی با طرح‌های خاص تولید شود. همچنین برای درب ضد سرقت لابی ساختمان نیز می‌توان از درب ضدسرقت ترموود استفاده کرد. از آنجا که درب ترموود بسیار محکم است ایمنی ساختمان را فراهم می‌کند و بعلاوه در اثر شرایط جوی و محیطی آسیب نمی‌بیند. به علاوه خاصیت عایق صدا بودن درب ترموود مانع از انتقال صداهای خیابان و بیرون به داخل ساختمان می‌شود و داخل را آرام نگه می‌دارد. همچنین می‌توان عبور گرد و خاک‌ به لابی را با درزگیرهای مخصوص درب ترموود به شدت کاهش داد.

کاربرد درب ضدسرقت ترموود

درب ضد سرقت ترموود - شرکت ایساتیس‌در - ۰۹۱۲۱۳۰۳۶۵۵

مدل‌های درب ضد سرقت ترموود

درب‌ ضدسرقت ترموود انواع مختلف دارد. از درب ضدسرقت یک لنگه، یک و نیم لنگه، دو لنگه و سه لنگه گرفته تا انواع درب ضدسرقت ترموود شیشه خور. در این قسمت به بررسی بعضی از مدل‌های درب ضدسرقت ترموود می‌پردازیم.

1. درب ضدسرقت ترموود یک و نیم لنگه

درب‌های یک و نیم لنگه برای سایز بزرگ‌تر و بیشتر از 120 سانتی‌متر استفاده می‌شوند. اندازه درب ضدسرقت یک و نیم لنگه بزرگتر از اندازه معمول درب است، از این رو در فرآیند ساخت درب باید دقت کافی را لحاظ کرد تا وزن آن زیاد نشود و در طولانی مدت درب دچار افتادگی نشود.
همچنین برای پیشگیری از افتادگی درب، قسمت باز و بسته شونده درب‌های یک و نیم لنگه، در ابعاد درب معمولی و استاندارد ساخته می‌شود و برای پر کردن فضای باقی مانده در قسمت ورودی، از فولاد ثابت استفاده می‌شود. اگر تمام درب با خاصیت باز شوندگی تولید شود، درب وزن بسیار زیادی پیدا می‌کند.

2. درب ضدسرقت ترموود دو لنگه

درب شدسرقت دولنگه نیز برای ابعاد بزرگتر از سایز معمولی درب تولید می‌شود. از این رو برای ورودی ویلا و لابی ساختمان‌ها که محل رفت و آمد اشیاء و وسایل بزرگ است مناسب می‌باشد. این نوع از درب نیز مانند درب ضدسرقت یک و نیم لنگه شامل یک بخش ثابت و یک بخش بازشونده دارند. یعنی یک لنگه از درب باز می‌شود و لنگه دیگر ثابت است. معمولا لنگه بازشونده درب ضدسرقت دولنگه، سایز بزرگتری از حالت معمول درب دارد.

3. درب ضد سرقت ترموود شیشه خور

ترکیب شیشه یا استیل در کنار ترموود ظاهر بسیار جذابی را ایجاد می‌کند که طرفداران زیادی نیز پیدا کرده‌است. شیشه مورد استفاده در درب ضدسرقت ترموود شیشه خور معمولا شیشه قدی سکورت نشکن یا ضدگلوله است که در اکثر موارد ده لایه هستند و نفوذ به آنها دشوار یا غیرممکن است. از این رو یک درب ضدسرقت ترموود شیشه خور ظاهری بسیار شکیل در کنار امنیت بالا را فراهم می‌کند از این رو برای درب ویلاها و پس از درب ورودی ساختمان و حیاط استفاده می‌شود.
برای افزایش زیبایی درب ضدسرقت ترموود، می‌توان از دستگیره‌هایی با رنگ تیره و مخصوصا سیاه رنگ برای این درب‌ها استفاده نمود.

مدل‌های درب ضدسرقت ترموود

درب ضد سرقت ترموود - شرکت ایساتیس‌در - ۰۹۱۲۱۳۰۳۶۵۵

چندین نکته حائز اهمیت در مورد خرید درب ضد سرقت ترموود

وجود ورق فولادی
اولین و مهم‌ترین نکته در رابطه با درب ضدسرقت ترموود، وجود یک ورق فولادی در دو سمت درب است که باعث بالا بردن امنیت درب می‌شود.

کیفیت و جنس یراق آلات
یراق آلات تاثیر بسیار مهمی در امنیت درب دارند. کیفیت نهایی درب و امنیت آن تا حد بسیار زیادی به یراق آلات برمی‌گردد. اگر از یراق آلات مناسب استفاده نشود، امکان ورود سارقین به ساختمان حتی با وجود درب‌های ضدسرقت فراهم می‌شود.

جنس لولا
کیفیت لولا نیز می‌تواند روی امنیت درب اثر بگذارد و با استفاده از لولای مرغوب از ورود سارقین به ساختمان جلوگیری می‌شود. همچنین وزن درب روی لولاها می‌افتد و از این رو لولای استفاده شده باید توان تحمل وزن درب را داشته‌باشد تا درب دچار افتادگی نشود.

جنس چارچوب
آلیاژی که در چارچوب درب ضدسرقت ترموود به کار می‌رود باید باکیفیت باشد. همچنین در نقاط اتصال ورق‌ها بهم دیگر باید جوش‌کاری چارچوب به درستی انجام شود.

کیفیت رنگ
در نهایت کیفیت رنگی که استفاده می‌شود نیز مهم است. پوشش‌پذیری رنگ باید بالا باشد و همچنین ظاهری جذاب و لوکس ایجاد کند.

چندین نکته حائز اهمیت در مورد خرید درب ضدسرقت ترموود

درب ضد سرقت ترموود - شرکت ایساتیس‌در - ۰۹۱۲۱۳۰۳۶۵۵

قیمت درب ضد سرقت ترموود

درب ضد سرقت ترموود هم زیبایی ساختمان شما را افزایش می‌دهند و هم امنیت مطلوبی را برای ساختمان فراهم می‌کنند. به دلیل این کیفیت بالا، جنس درب ترموود بسیار لوکس و پرطرفدار است. درب ضدسرقت ترموود سال‌های طولانی است که میان انواع بسیار متنوع درب موجود در بازار، محبوبیت خود را حفظ کرده‌است و همچنان از محکم‌ترین، بادوام‌ترین و باشکوه‌ترین انواع درب ضدسرقت برای ساختمان محسوب می‌شود. به طور کلی اگر از دربی با جنس مناسب برای مکان مورد نظر خود استفاده کنید، می‌توانید به سادگی جذابیت ساختمان را بالا ببرید. مثلا درب ضدسرقت ترموود می‌تواند گزینه‌ای لوکس و مقاوم برای درب حیاط، درب پارکینگ و درب لابی به حساب بیاید.
قیمت درب ضد سرقت ترموود می‌تواند نسبت به سایر انواع درب بیشتر و گران‌تر باشد. هر چه کیفیت چوب مورد استفاده در ترموود بالاتر باشد، قیمت تمام شده درب ضد سرقت را بیشتر می‌کند. با این حال قیمت ثابتی برای تمام درب ضد سرقت ترموود وجود ندارد. با اینکه این نوع از درب معمولا هزینه بالاتری از سایر انواع درب دارد اما چندین عامل در قیمت نهایی درب ضد سرقت ترموود اثر دارند:

1- متراژ و ابعاد درب و محل استفاده آن
معمولا قیمت‌گذاری درب ضد سرقت ترموود، به صورت متری است. اگر قصد سفارش درب ترموود برای ورودی ساختمان یا لابی یا پارکینگ و غیره را دارید، اولین کاری که باید انجام دهید، تعیین متراژ مورد نظر شما به طور دقیق می‌باشد. طبیعتاً درب‌های با ابعاد بالاتر هزینه‌ بیشتری نیز خواهندداشت.
2- برند تولیدکننده درب ضدسرقت ترموود
نوع و کیفیت چوبی که در درب ضدسرقت ترموود بکار می‌رود. طبیعتاً هر چه نوع باکیفیت‌تری از چوب استفاده شود، هزینه درب بالاتر می‌رود.
3- کیفیت و برند یراق آلاتی که روی درب ضدسرقت ترموود نصب می‌شود.
تمام این موارد می‌تواند قیمت درب ضدسرقت ترموود را تغییر دهد. با این حال این نوع از درب، بسیار ایمن، مقاوم و مرغوب است و از بهترین گزینه‌ها برای انواع مختلف ساختمان‌ها از جمله ساختمان تجاری، مسکونی، اداری و غیره می‌باشد. علاوه بر کیفیت بالا، درب ضدسرقت ترموود می‌تواند ظاهری باشکوه و لوکس به ساختمان ببخشد.

قیمت درب ترموود

درب ضد سرقت ترموود - شرکت ایساتیس‌در - ۰۹۱۲۱۳۰۳۶۵۵

سخن پایانی

همانطور که بررسی کردیم، درب ضدسرقت ترموود یکی از بهترین انتخاب‌ها برای قسمت‌های مختلف ساختمان از جمله درب ورودی واحد، درب پارکینگ یا درب لابی می‌باشد و می‌توان به عنوان ورودی انواع مختلف ساختمان مسکونی، تجاری و غیره از درب ضدسرقت ترموود برای افزایش امنیت و همچنین زیبایی ساختمان استفاده کرد. در کنار کیفیت بالا درب ضد سرقت ترموود با استحکام زیاد خود، امنیت بالایی برای ساختمان فراهم می‌کند و از ورود افراد متفرقه یا سارقین جلوگیری می‌نماید.
امکان سفارشی‌سازی درب ضد سرقت ترموود نیز با ابعاد، طرح‌ها و حتی رنگ‌های مختلف مورد نظر مشتریان وجود دارد که آن را با سلایق مختلف سازگار می‌کند. به طور کلی جنس ترموود رنگ‌پذیری مناسبی دارند و می‌توان آنها را در رنگ‌های مختلف برای مکان‌های مختلف تولید کرد.
در این مقاله به این سوالات پاسخ دادیم که درب ضد سرقت ترموود چیست؟ و چوب ترموود چیست؟ در ادامه به توضیح مشخصات درب ضد سرقت ترموود، مزایا درب ضد سرقت ترموود، تغییر رنگ درب‌های ضدسرقت ترموود، کاربرد درب ضد سرقت ترموود، مدل‌های درب ضد سرقت ترموود پرداختیم و به چند نکته مهم در خرید درب ضد سرقت ترموود اشاره کردیم. در نهایت قیمت درب ضد سرقت ترموود را نیز بررسی کردیم.
با توجه به امنیت بالا، دوام طولانی مدت و جذابیت درب ضد سرقت ترموود، استفاده از آن برای ساختمان شما می‌تواند انتخاب مطلوبی باشد. چنانچه قصد تهیه درب ضد سرقت ترموود را دارید یا سوالی در مورد این نوع از درب‌ها و قیمت آن برای شما ایجاد شده‌است، می‌توانید با ما در ایساتیس در  با شماره 09121303655 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما برای مشاوره و خدمت‌رسانی به شما عزیزان آماده هستند. لازم به ذکر است که ما سال‌هاست در ایساتیس در مشغول به تولید و فروش انواع درب ضد سرقت ایرانی و ترک برای مشتریان هستیم و درب‌ها را به شکل سفارشی بر اساس سایز و طرح انتخابی شما تولید و در محل مورد نظرتان نصب می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *